fredag 15 februari 2008

Det höga tempot fortsätter...

ANALYS GRUNDKURS 7,5 HP
Här går det fort! Mycket att lära sig på kort tid.
Varje torsdag är det ett nytt veckoproblem på gång.
Hitentills har dessa gått bra.
Veckoproblemen består av två frågor som man ska svara på.
Får man 50% rätt där, så får man 0,1 p till tentan. Hitentills har jag fått 0,3 p (3 av 3 rätt) av max 0,8 p.
Där ska man ha 3 p för att bli godkänd.
Lite nervös är jag allt för denna! =S

Denna veckas veckoproblem är:
A) Beräkna derivatan av f(x) = (sin^2(x/3 -1) - cos^3x(2x-1))^4
B) Hur stor är den minsta lutningen för funktionen f(x) = x^5 + x^3 + 3, och i vilken punkt?

Håller på att klura på dessa just nu... Vi får se hur det går =)

STATUS: =S

MIKRODATORTEKNIK 7,5 HP
Här händer det en hel del grejjer.
Det går ganska fort fram. Nästa vecka är det en enskild laboration i assembler och c programmering som är på g. Håller på med assembler programmering just nu.
Det är lite lurigt, men roligt också på samma gång.
Jag har lyckats kortsluta min mikrokontroller... det började ryka lite...
Inte lätt när man inte vet hur man ska koppla.
Men jag lär nog inte göra om det, förhoppningsvis!! =S
Det är en rolig kurs, men som går jätte fort fram tillsammans med den andra analyskursen.

STATUS: =I

Inga kommentarer: